Jak zhubnout selským rozumem – V kostce (4. část)


Bez přečtení těchto článků nebudou následující řádky dávat smysl.

Jak zhubnout selským rozumem – 1. část

Jak zhubnout selským rozumem – 2. část

Jak zhubnout selským rozumem – 3. část

Články jste si přečetli. Musely obsahovat co, jak, a proč dělat pro to, abyste zhubli. Dovolte mi přehledně sesumírovat CO máte dělat v jasných krocích, když už víte PROČ byste to měli dělat. Pokud budete chtít vědět PROČ máte dělat následující kroky, minulé články poskytnou dostatečné vysvětlení, navíc vám i poradí, JAK toho dosáhnout.

Návod

0) Připravte si tabulku se 3 řádky. Bude nadepsána MÁM HLAD, MÁM CHUŤ a JÍM Z NUDY. Jedna tabulka na každý den.

1) Pokaždé, když si vezmete jídlo nebo pití (kromě vody a neslazených čajů), zamyslete se, PROČ si zrovna teď berete jídlo, a udělejte si čárku do jedné ze 3 kategorií v tabulce.

2) PRVNÍ týden se jen soustřeďte na pečlivé zapisování do tabulek. Neřešte jídlo, neřešte počty, neřešte, kde máte kolik čárek, pouze zapisujte a přemýšlejte, PROČ zrovna teď jíte.

Na konci prvního týdne vyhodnoťte počet celkových čárek a čárek v kategoriích. To bude vaše startovní čára.

3) Od DRUHÉHO týdne začněte aktivně omezovat kategorii JÍM Z NUDY.

Prvním cílem je omezit tuto kategorii, aniž by se zvedl celkový počet čárek z 1. týdne.

Finálním cílem je PŘESTAT JÍST Z NUDY ÚPLNĚ.

Pozn.  Jeden půllitr Coly denně je zbytečných 73000 kcal (560 rohlíků) ročně.

Nepijete colu?

3 lžičky cukru do kávy každý den je za rok 1095 lžiček cukru. Každá obsahuje přibližně 24 kcal. Ročně to dělá zbytečných cca 26000 kcal (200 rohlíků).

Záleží i na malých rozdílech v životosprávě, pokud se rozprostřou do dostatečného časového úseku.

4) O pár týdnů později, když si myslíte, že kategorii JÍM Z NUDY už máte celkem pod kontrolou, přesuňte svou snahu na kategorii MÁM CHUŤ.

Zde není cílem kategorii vyhladit, ale jen ji mít pod kontrolou. Jeden týden máte 25 čárek, příští týden se pokusíte počet čárek snížit nebo zkusíte týdně mít 2 dny bez jídel, na která máte chuť. Hrajte si.

5) Vyhodnocujte čárky každý týden a každý měsíc. NETRESTEJTE SE pokud ujedete, čárky vyhodnocujte jako nezávislý pozorovatel.

Cesta k úspěchu nikdy není přímá.

6) Pokud se budete držet těchto kroků minimálně 3 měsíce, použijete svůj selský rozum a tu trochu znalostí, které jste se dočetli, začnete hubnout.

7) Pokud stále nehubnete, zkuste se řídit radami ze třetí části hubnutí selským rozumem nebo dalších článků, které jsem napsal.

8) Pošlete mi své lístečky/tabulky (min. 100 dní) s krátkým povídáním, jak vám jde hubnutí a případnými dotazy na můj email. Všem odpovím.

Přidej se k nám
Dostávejte upozornění na nové články o zdravém pohybu, jak si pomoci od bolesti a plné dalších tipů jak jak si bezbolestně užívat pohyb. Plus se jako první dozvíte o seminářích, workshopech nebo slevách.
Nesnášíme spam. Vaše e-mailová adresa nebude nikdy s nikým za absolutně žádných okolností sdílena